Steel Seal™ został opracowany w USA przechodząc bardzo rygorystyczne i niezależne testy laboratoryjne. Scott Laboratory przeprowadził dokładną ocenę zarówno Steel Seal™, jak i jego konkurentów, potwierdzając, że Steel Seal™ jest zdecydowanie lepszy od wszystkich testowanych produktów. Steel Seal™ został z powodzeniem zastosowany w setkach tysięcy pojazdów od czasu wprowadzenia na rynek w listopadzie 1999 roku. Jednym z etapów wprowadzenia na rynek było rozesłanie 80 000 filmów instruktażowo-marketingowych do niemal każdego warsztatu samochodowego w Stanach Zjednoczonych.
Następnie pojawiły się reklamy prasowe w Motor Age, Motor, Underhood Service, Auto Remarketing, Used Car News, Used Car Dealer i Tech Shop. Połączony obieg tych czasopism dociera dosłownie do niemal każdego managera sklepów, mechanika i sprzedawcy samochodów używanych w Stanach Zjednoczonych.
Od tego czasu marka Steel Seal™ rozszerzyła swój zasięg globalnie, obsługując klientów w krajach na całym świecie, w tym między innymi w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Szwecji, Finlandii, Holandii, RPA, Portugalii i teraz w Polsce.
Główną zaletą Steel Seal™ jest trwałość uszczelnienia. W trakcie procesu formuła ta tworzy doskonale trwałe uszczelnienie, które na poziomie molekularnym jest bliskie różnym typom metali w silniku, dzięki czemu uszczelnienie to rozszerza się i kurczy podobnie do silnika. To właśnie jest główną zaletą Steel Seal™.
Steel Seal ™ składa się z kilku substancji chemicznych, które po połączeniu w odpowiednich warunkach tworzą trwałe i mocne jak stal uszczelnienie.
Steel Seal™ z pewnością działa, ale nie we wszystkich przypadkach. Czasami dziury i szpary są zbyt duże, a uszkodzenia zbyt poważne.
Jednak w przypadku uszkodzonej uszczelki głowicy nie ma na rynku uszczelniacza o wyższym wskaźniku sukcesu. W tych przypadkach, gdy nie możemy pomóc, oferujemy gwarancję zwrotu pieniędzy, dzięki czemu nie ponosisz niepotrzebnych kosztów.
Steel Seal™ dodaje się do mieszaniny płynu chłodniczego/wody i wlewa do chłodnicy pojazdu przy zimnym silniku. Po uruchomieniu pojazdu i osiągnięciu temperatury roboczej, Steel Seal™ jest rozprowadzany w silniku. Produkt dostaje się do uszkodzonego obszaru i uszczelnia szczelinę za pomocą procesu wiązania termo-chemicznego. Podobnie jak żywica epoksydowa ale w postaci płynnej!
Steel Seal nie jest kompatybilny ze wszystkimi płynami chłodniczymi i/lub z płynami o przedłużonej trwałości. Dlatego, aby uzyskać najlepsze wyniki, płyn chłodzący należy tymczasowo spuścić i zastąpić świeżą wodą. Po naprawie, opróżnij Steel Seal z układu chłodzenia i wymień na odpowiedni płyn chłodniczy lub mieszaninę koncentratu.
Steel Seal™ może być również stosowany z każdym ‘tradycyjnym’ 2-letnim płynem chłodniczym (zazwyczaj niebieskim glikolem etylenowym).
Steel Seal™ to przejrzysta formuła, która nie zawiera żadnych materiałów włóknistych, po to, aby zapewnić nieprzerwany przepływ cieczy wokół układu chłodzenia. Możesz to sprawdzić, wystarczy tylko spojrzeć przez butelkę.
W normalnych warunkach pracy, uszczelnienie za pomocą Steel Seal™ jest stałe, jednakże zawsze istnieje możliwość kolejnego wycieku w innej części silnika.
Na rynku dostępnych jest kilka produktów dobrej jakości, takich jak K-Seal czy Holts Radweld, jednak w odróżnieniu od Steel Seal opierają się one na środkach zapychających system i nie są trwałe, dlatego też takie uszczelnienie może ulec ponownemu uszkodzeniu. Jeśli zastosowano wcześniej inny produkt o podobnych właściwościach, należy dokładnie przepłukać układ chłodzenia samą wodą, nie stosując żadnych środków płuczących.
Steel Seal ™ należy przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci. Unikać kontaktu z oczami lub skórą. W przypadku kontaktu Steel Seal ™ z oczami lub skórą, podrażnione miejsce należy niezwłocznie spłukać zimną wodą. W przypadku połknięcia nie wywoływać wymiotów. Natychmiast wezwać lekarza.
Pamiętaj o ostrożności podczas pracy w pobliżu gorącego silnika. W szczególności, ciśnienie wsteczne może spowodować wyrzucenie płynu chłodzącego z chłodnicy/naczynia wyrównawczego. Dlatego zawsze noś opisany powyżej osobisty sprzęt ochronny, nie zbliżaj twarzy do gorącego silnika i zawsze pozwól pojazdowi całkowicie ostygnąć przed zdjęciem korka chłodnicy lub wymianą płynu chłodniczego itp.
Steel Seal można stosować w każdym typie zamkniętego, chłodzonego wodą silnika, niezależnie od tego, czy jest to silnik benzynowy, czy dieslowski.
Naprawialiśmy samochody, ciężarówki, motocykle, łodzie i ciężki sprzęt.
Steel Seal™ nie uszczelni przecieków w wężach czy pompach wodnych. Nie naprawi również ekstremalnych pęknięć w głowicy lub bloku, w pojeździe, który nie zapala, ponieważ działanie Steel Seal™ zależy od temperatury w zachodzącym procesie wiązania termo-chemicznego.
Aby Steel Seal™ działał prawidłowo, w układzie musi być czysty płyn chłodniczy. Jeśli obecny płyn jest stary lub pełen oleju, najpierw trzeba go wymienić, a następnie dodać Steel Seal™. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, jako część procedury wstępnej, płyn chłodniczy powinien zostać spuszczony i zastąpiony wodą.
Można również przeprowadzić zabieg przy użyciu konwencjonalnego, „niebieskiego” płynu chłodniczego (2 lata), chociaż nie zalecamy używania Steel Seal z jakimkolwiek płynem chłodniczym oznaczonym jako długowieczny/rozszerzonej trwałości (zwykle czerwonym/pomarańczowym), w takim przypadku zalecamy przeprowadzenie zabiegu wyłącznie z użyciem wody.
Jeśli są jakiekolwiek wątpliwości, spuść płyn z układu i użyj świeżej, czystej wody.
Jeśli płyn chłodniczy był świeży i czysty, można dodać Steel Seal™, jeśli natomiast jest on brudny, należy go najpierw przepłukać.
Jeśli przeprowadzasz zabieg wyłącznie z użyciem wody, a płyn chłodniczy jest czysty, możesz go zachować do ponownego użycia po zakończeniu naprawy.
Steel Seal™ nie naprawia wycieków oleju, tylko wszelkie uszkodzenia uszczelki głowicy. Nic nie jest w stanie zatrzymać wycieków oleju z uszczelki głowicy, poza jej wymianą.
WPROWADZAMY CIĘ Z POWROTEM NA DROGĘ OD 1999 ROKU